Suècia 2007

Ja hem tornat de la setmaneta a Suècia, i el cert és que aquest any m’ha semblat força diferent.

Suposo que sobretot perquè l’any passat hi vam anar al juliol, que allà tothom està de vacances, i aquest any hi hem anat en ple agost, quan tothom ja treballa i la canalla va al cole.

La diferència més gran que he trobat és en la quantitat de gent. Si l’any passat tot plegat em semblava molt més “pacífic”, aquest any m’ha semblat que allà també hi ha força trànsit (amb retencions a les 7 del matí a Göteborg!), gent amunt i avall i “jaleo en general”.

Si l’any passat em pensava que tothom respectava els 110 km/h màxims a l’autopista, que ningú robava, i que feia un temps estupendu, aquest any he vist suïcides a les carreteres (com aquí, vaja), una noia que era retinguda a Göteborg i uns matons que van aparèixer a l’escena per atonyinar a tothom que estava al voltant, i un temps que tan aviat plou com fa sol com fa un ruixat com fa vent…

Com ja vaig escriure des del tren aquest any hem estat a Göteborg (bé, a Jörlanda) i a Stockholm. Comparada amb Stockholm, Göteborg sembla una ciutat provinciana, normaleta, tot i que també té el seu encant.

Stockholm, una altra vegada, m’ha encantat. Només hi vam estar dos dies, però vam voltar força i vaig ratificar que és una ciutat cosmopolita i preciosa, i que no la canviaria per Londres.

Vista d'Estocolm, des de dalt del Katharinahissen

Quan vam arribar, de seguida ens vam adonar que allà hi havia exactament les mateixes bicis que aquí Barcelona: el Bicing d’allà es diu Stockholm City Bikes i són blaves. Per la resta, tot és igual però en suec i anglès. Ens vam fer un passi d’un dia i ho vam voltar tot! Va ser estupendu!

Parada del bicing d'Estocolm, amb les bicis blaves

A banda d’anar en bici amunt i avall vam visitar infinites botigues de disseny (sembla estrany que a Barcelona només hi hagi el Vinçon i poca cosa més!), l’ascensor (Katarinahissen) amb una vista espectacular, i vam fer la visita guiada a l’Ajuntament (que no seria el lloc on d’entrada m’hi heu de buscar però em va encantar!) Vam repetir el mercat (massa delicatessen), el Moderna Museet i les passejades obligades pel Södermalm i el Gamla Stan (aquest últim tot ple de guiris… becs! Semblava la Rambla!!! Això tampoc era així l’any passat!).

Façana de l'Hotell Anno

L’hotel (Anno 1647) estava força bé, més cèntric impossible, però ens va sortir la torta un pan: una habitació amb el wàter i la dutxa a fora compartits per 100 euros la nit! Això sí: tot molt net i polit i nou i sense gaire gent (mai vaig coincidir amb ningú, uf!), i l’esmorzar buffet lliure molt bo. I és que els altres hotels que havíem mirat amb WC a l’habitació estaven pels 150-200 euros… Consell: aneu-hi al juliol, que fan ofertones perquè no hi ha gent de negocis (a nosaltres el Clarion -el millor hotel que he anat mai- ens va sortir l’any passat per 78 euros/nit al juliol).

Bé, ara ens hem proposat anar al gener a Stockholm i veure com és a l’hivern. Per mi serà una prova de resistència al fred… que de moment diria que és 0!

I tornada a Jörlanda via Alingsas… dia d’últimes compres i maletes… i cap a l’aeroport de Save (que és una barraqueta amb un caos que mai hagués imaginat a Suècia) i cap a casa! (bé, cap a casa de la Susi a Banyoles, que hi vam fer escala abans de Barcelona!)

Totes les fotos del periple, com sempre, a l’àlbum.

3 thoughts on “Suècia 2007

1. Ei, no se com he anat a parar a aquest blog, sóc una banyolina que està visquent a Suècia (Goteborg) des de fa un mes, amb aquest temps ne fet prou per enamorarme d’aquest pais!!! Encara no he tingut massa temps de viatjar perquè encara mestic instal·lant, pis, universitat, etc…pero daqui poc vaig a Stockholm, algun consell?

Mola que als catalans ens agradi Suècia!! Ja texplicaré com és l’hivern per aqui, hauré de sobreviure uns quants mesos!!