Últimament estem fent unes excursions molt xules. No, no anem muntanyes idíl·liques… anem a les perifèries! Si l’altre dia va tocar la part alta de Badalona, amb el descobriment de la Virgen del Àrbol, avui ha tocat Santa Coloma de Gramenet: Fondo (Chinatown) i Singuerlín. Molt xulo!
El punt de partida ha estat la parada de metro de Fondo. Hem buscat Chinatown… i hem anat a petar a una plaça amb un fotimer de xinesos que estaven de peu allà, sense fer res. Només estant allà. Ni xineses ni gent d’altres races. Allà de peu.
Després hem investigat una mica més i hem trobat carrers on els comerços estaven retolats en Xinès. Curiós però tampoc tant, de fet a Barcelona també n’hi ha un munt.
Havent vist que Chinatown Satanco existeix però que tampoc n’hi ha per tant, hem anat a buscar el Singuerlín. Quedava lluny, havíem de travessar el centre de Santa Coloma, la ronda i… amunt!
Del camí fins a la Ronda ens han sorprès moltíssim les casetes. La mar de xules! En la nostra línia especultiva hem deduït que aquestes casetes se les van autoconstruir en descampats els immigrants que van venir de la resta d’Espanya a treballar. I mica en mica se les han anat arreglant i ara fan força patxoca. Algunes altres encara es mantenen com les van fer el seu dia i es veuen més pobres.
I anant tirant… pam! S’acaba el carrer i muntanya!
Hem baixat fins la ronda i l’hem creuada per la frontera del Parc d’Europa. I vinga pujar al Singuerlín!
El Dani ha fet un videoart… semblava un aeroport aquell carrer!!! De luju! (però els altres més empinats res de res!)
Pel camí altra vegada ens han sorprès moltíssim les casetes unifamiliars, algunes de molt noves, amb patis i totes aquestes coses que fan enveja.
I a dalt de tot, els blocs de pisos de colors que es veuen des de l’autopista! Oleole!
Allà ens esperàvem trobar un barri popular amb força animació. I ha estat el contrari: poquíssima gent, i els que hi havia la majoria jubilats petant la xerrada.
I ens hem quedat amb les ganes de fer el vermutet (el premi que esperàvem després de l’ascensió!) perquè no hi havia ni un bar, ni una botiga… res!!! Només blocs de pisos. I ja està.
Un cop hem vist la part de dalt ja hem anat baixant… xino-xano fins a Santa Coloma, el Besòs… i vinga avall pel riu fins a Sant Adrià!
I aquí s’ha acabat l’excursió! 10km! Uf!
Una excursió força interessant, i molt “geogràfica”….a la propera aviseu que ens apuntem!!
Me parece muy bien que alguien se dedique a hacer turismo por Santako (cosa muy rara). Pero no estoy de acuerdo en la descripción geofráfica que se hace: los pisos de colores de lo alto de la montaña, pertenecen al distrito III de Santa Coloma (mas conocido como Singuerín), pero a su vez se divide en otros barrios: los pisos de colores son Can Franquesa, los otros pisos de colores, muy parecidos pero todos verdes pastel y mas cerca de la DAMM es el barrio de las Oliveras. El centro de Singuerlín está mas abajo, al lado del Mercado Municipal del Singuerlín, y ahí si que os podriais haber tomado un buen vermut, ya que está plagado de bares.
Si un dia quereis hacer una excursión mas a fondo por Singuerlín me ofrezco de guía.
Hola! Pues mil gracias por la información! A la próxima nos tomamos el vermutillo por ahí! 🙂
Doncs a Can Franquesa hi ha un Centre Cívic molt gran…abans era un cole…i a dins un bar…..heu d’investigar més…..M’agraden aquestes excursions…..Vau veure el poblat ibèric?
Estuve visitando el barrio de Can Franquesa y es algo alucinante , super bonito , las mejores vistas de barcelona incluso arriba del todo se puede desde Montcada hasta incluso Montserrat en un dia con buena visibilidad.
Tiene una especie de parador para los coches que desde él por la noche parece que estes en el de las tipicas peliculas americanas mirando la gran ciudad , es muy bonito.
Digno de ver , ademas las personas que residen alli son verdaderamente muy buena gente.
1 gran lugar.
adeu
singuerlin esta petao a bares, otra cosa es k seais pijillos y no entreis en baretos de hombres,
otra cosa tiendas ai miles otra cosa es k vayais en coche y no os fijeis.
Si tenemos que hablar con sinceridad, me parece de mal gusto que estén hablando de la zona “China Town” del Fondo y después pasen a explicar lo que ven en el barrio de Singuerlín (que cómo ha especificado muy bién Jacc22 en su comentario, se han confundido ya que Las Franquesas, las Oliveras y Singuerlín son zonas diferentes). Si os gusta hacer turismo de esa manera “por la periferia” como decís, me parece estupendo… pero sí que hay gente que hace turismo en Santa Coloma de Gramenet: tenemos el Parque Europa que sale en las guías de Skaters, el Puig Castellar (para quién le guste la montaña y el senderismo), el Monasterio de Sant Jeroni de la Murtra (dónde Cristobal Colón firmó con la Reina su partida a las “Indias”), la Torre Balldovina (con su correspondiente museo), etc., etc., etc…
¿Qué prejuicios tenías? (y de hecho sigues teniendo porque sinó no habrías hecho este blog)
También es verdad que dices que pensabas que ibas a encontrar “jaleo” y que te ha sorprendido encontrarte con jubilados… ¿en tu barrio no hay jubilados? ¿de qué burbuja habeis salido, si se puede saber?
Y no, prefiero no tener a gente con tus prejuicios en el bar de al lado de mi casa… búscate un megagimnasio más cerca de tu casa y deja de hacer publicidad de “la periferia” que somos demasiadas las personas que hemos tenido que aguantar vuestros prejuicios como para que ahora nos traten como “material de blog antiprejudice”…
Me parece estupenda la idea de hacer ‘turismo’ visitando las ciudades que nos rodean y en las que a fin de cuenta vivimos.
Yo soy del singuerlín y aunque Santa Coloma no goza de una fama muy buena, tengo que reconocer que el singuerlín y la ciudad es un muy buen sitio para vivir.
Tenemos muchas zonas verdes, Can Zam, la Serralada de Marina, el paseo del Besos… son zonas que tenemos a un paso y que son ideales para disfrutar.
Hechad un vistazo a http://3war.site40.net/SantaColoma/ , es mi página web en la que explico diferentes ‘escursiones’ y actividades que se pueden realizar en la ciudad, en la zona de Singuerlín que es donde vivo y conozco. Aún la estoy haciendo y tiene pocas entradas, pero ya iré poniendo más.
Vereis que se puede desde ir a la playa sin soltar un carril bici donde no pasan coches, montar a caballo o hasta ir a comer carne a la brasa en la montaña sin necesidad de coger el coche.
Para mí, un auténtito lujo para el tiempo libre y disfrutar… algo que ciudades con ‘mejor fama’ es impensable hacer.
si em permets, demà penjaré al face la teva super excursió, la veritat és que fa molts anys que vaig a la saca d’aquests paratges jujuju. gràcies per fer-me’n cinc cèntims!
Sabéu que justament ara es rodarà una peli en aquest barri??? ha començat el rodatge a primers de setembre fins l´octubre. La peli es diu LA ESTRELLA i té com a protas la Ingrid Rubio, la Carmen Machi i el Marc Clotet…seguiu la plana de Facebook de La Estrella per saber més cosetes: http://www.facebook.com/LaEstrella.AContraluzFilms
justament a la peli es reflexarà tot l´ambientillo del barri!!!
M agrada molt el que has escrit. Molt ben explicat. Para los del barriomque sientan ofendidos, decirls que es lomque hay. A nosotros nos llamais pijos porque no nos conoceis, somos personas como vosotros, niprejuicios ni leches, solo que no conocemos vuestros barrios y la fama que tienen es la de que hay problemas. Injustamente? Seguro, pero es lo que nos venden. Porque? Ni idea, por eso es bueno que los “pijos” como deciis, vayamos a conocer la realidad. Por lo que explican en este blog parece un sitio cojonudo para vivir. Si veniis vosotros a nuestros barrios vereis que tampoco ni somos tan pijos ni estirados ni nada. Gente normal como en todas partes, lo que pasa es que a cada uno nos venden una historia. Saludos a toda la gente que ha escrito algo por aqui.
“No hem trobat ni un immigrant de fora d’Espanya. Tot molt tranquil”. Suficient per no tornar a llegir mai més aquest blog.
No era la intenció, només era una constatació de què hi vam trobar, simplement. Però es podria malinterpretar, ho he tret…
Estic llegint comentaris molt negatius i destructius, i em sap molt greu, ja que és un article molt interessant. A mi també m’apassiona conèixer la història i la vida dels barris de la perifèria, els trobo molt interessants i desconeguts. Una gran feina!