Lisssssboa

Sabia que necessitava vacances però no imaginava que, com qui no vol la cosa, ens veuriem en un vueling cap a Lisboa…

Fa tres dies que hem tornat i tenia ganes d’explicar-ho al blog, però pressentia que seria llarg d’explicar, impossible de resumir. En resum: s’ha d’anar a Lisboa.

A Lisboa vam caminar, caminar i caminar. I amb tant caminar no vam agafar cap tranvia (alguna excusa necessitem per tornar-hi!). Vam anar a Belem tres vegades, dues d’elles caminant. Vam patejar-nos tota la ciutat, que és ondulada, vam pujar a l’elevador de Santa Justa, vam agafar el barco i vam anar a parar a Barreiro (que no seria exactament el lloc per menjar peix que ens havien dit que hi havia a l’altra banda del Tejo, ehem…), vam anar al Barrio Alto i al cafe A Brasileira, vam xalar amb els mosaics de rajola de les parets, vam, vam, vam… El que no vam fer (excusa nº 2 per tornar-hi) va ser anar al castell. Però vam anar a Cascais, que està relativament a prop en tren i allà vam llogar unes bicis, que són gratis, i vam anar per la costa fins a la punta del nas, i a la praia do Guincho, per a mi impossible d’imaginar a aquestes alçades: una platja àmplia i amb dunes més pròpia de Fuerteventura, a les Canàries. A les nits somnio que hi torno.

Amb tot això, teniem la missió encomanada de saludar els alumnes d’Eina a l’Experimenta Design. Aquell dia va començar el nostre peregrinatge per les inauguracions d’aquesta biennal. Vam anar a tres inauguracions, la més espectacular a l’Estufa Fria (nom paradoxal), un hivernacle sui generis gegant i de nit impressionant. En la nostra ruta vam visitar totes les exposicions oficials, i vam passejar-nos pel Palacio de Santa Caterina, el centre d’operacions de la biennal, una estranya mescla d’espai decadent i de peces i persones de disseny, amb un mirador privilegiat sobre la ciutat.

La resta, la podeu veure al Flickr.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada